[:ro]Descarcă PDF: INSCOP raport iulie 2014 Simpatie tari
SIMPATIE ŢĂRI
- Ţările occidentale şi în special cele reprezentative pentru Uniunea Europeană se bucură în rândul românilor de o percepţie fundamental pozitivă. 84,3% declară că au un sentiment pozitiv legat de Germania, 83,5% legat de Marea Britanie, urmează Spania (83,2% pozitiv), Italia (81%), Olanda (79,3%), Franţa (77,9%). Germania şi Marea Britanie sunt ţări simbol pentru spaţiul european, dar şi destinaţii de muncă foarte apreciate de români (începutul anului 2014 „deschizând” mai larg şi porţile Marii Britanii). În mod sigur şi parcursul bun de la campionatul mondial de fotbal (în momentul culegerii datelor turneul nu se încheiase) a contribuit la aşezarea Germaniei în vârful clasamentului. Spania şi Italia sunt ţări care, deşi se confruntă cu o criză prelungită, beneficiază de un număr semnificativ de lucrători români şi de ataşamentul acestora. În plus, sunt şi destinaţii tipice de vacanţă. Olanda este şi ea o ţară importantă pe harta investiţiilor străine în România şi pe harta destinaţiilor de muncă – nu este exclus ca Olanda să beneficieze şi ea de un plus de simpatie şi ca urmare a performanţelor fotbalistice de la abia încheiatul campionat mondial din Brazilia. Relaţia româno-franceză a trecut în perioada culegerii datelor şi printr-un izolat, dar semnificativ episod xenofob, fapt care s-a reflectat în poziţionarea Parisului în topul preferinţei românilor pentru statele europene.
- Statele Unite au o cotă de popularitate de 77,5% – cea mai mare dintre statele non-UE din listă, simpatia românilor faţă de SUA nemaifiind de mult o surpriză.
- Grecia are o cotă de percepţie pozitivă de 68,2% – este pe la jumătatea clasamentului, dar printre cele mai prost clasate state UE – în mod evident, episoadele din ultimii 2-3 ani legate de criza din Grecia au afectat pe termen lung imaginea ţării. Cea mai prost plasată ţară UE rămâne însă Ungaria (40,4%), aflată din punct de vedere al acestei cifre în vecinătatea Rusiei (37%). Ambele poziţionări sunt constante în asemenea clasamente, percepţia Rusiei fiind sigur agravată şi de tulburările din ultima jumătate de an din Ucraina.
- Alte ţări non-UE care prezintă un grad bun de percepţie pozitivă în rândul românilor sunt Japonia (74%), Republica Moldova (68,8% – scor obţinut clar datorită legăturii istorice cu România şi China (64,3%).
METODOLOGIE
- Barometrul INSCOP “Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului “Adevărul”.
- Sondajul a fost realizat în perioada 1 – 6 iulie 2014.
- Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani.
- Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.
- Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic .
- Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor.
- Chestionarele au fost aplicate în 38 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate).
- Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011.
Descarcă PDF: INSCOP raport iulie 2014 Simpatie tari
[:en]SIMPATIE ŢĂRI
- Ţările occidentale şi în special cele reprezentative pentru Uniunea Europeană se bucură în rândul românilor de o percepţie fundamental pozitivă. 84,3% declară că au un sentiment pozitiv legat de Germania, 83,5% legat de Marea Britanie, urmează Spania (83,2% pozitiv), Italia (81%), Olanda (79,3%), Franţa (77,9%). Germania şi Marea Britanie sunt ţări simbol pentru spaţiul european, dar şi destinaţii de muncă foarte apreciate de români (începutul anului 2014 „deschizând” mai larg şi porţile Marii Britanii). În mod sigur şi parcursul bun de la campionatul mondial de fotbal (în momentul culegerii datelor turneul nu se încheiase) a contribuit la aşezarea Germaniei în vârful clasamentului. Spania şi Italia sunt ţări care, deşi se confruntă cu o criză prelungită, beneficiază de un număr semnificativ de lucrători români şi de ataşamentul acestora. În plus, sunt şi destinaţii tipice de vacanţă. Olanda este şi ea o ţară importantă pe harta investiţiilor străine în România şi pe harta destinaţiilor de muncă – nu este exclus ca Olanda să beneficieze şi ea de un plus de simpatie şi ca urmare a performanţelor fotbalistice de la abia încheiatul campionat mondial din Brazilia. Relaţia româno-franceză a trecut în perioada culegerii datelor şi printr-un izolat, dar semnificativ episod xenofob, fapt care s-a reflectat în poziţionarea Parisului în topul preferinţei românilor pentru statele europene.
- Statele Unite au o cotă de popularitate de 77,5% – cea mai mare dintre statele non-UE din listă, simpatia românilor faţă de SUA nemaifiind de mult o surpriză.
- Grecia are o cotă de percepţie pozitivă de 68,2% – este pe la jumătatea clasamentului, dar printre cele mai prost clasate state UE – în mod evident, episoadele din ultimii 2-3 ani legate de criza din Grecia au afectat pe termen lung imaginea ţării. Cea mai prost plasată ţară UE rămâne însă Ungaria (40,4%), aflată din punct de vedere al acestei cifre în vecinătatea Rusiei (37%). Ambele poziţionări sunt constante în asemenea clasamente, percepţia Rusiei fiind sigur agravată şi de tulburările din ultima jumătate de an din Ucraina.
- Alte ţări non-UE care prezintă un grad bun de percepţie pozitivă în rândul românilor sunt Japonia (74%), Republica Moldova (68,8% – scor obţinut clar datorită legăturii istorice cu România şi China (64,3%).
METODOLOGIE
- Barometrul INSCOP “Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului “Adevărul”.
- Sondajul a fost realizat în perioada 1 – 6 iulie 2014.
- Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani.
- Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.
- Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic .
- Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor.
- Chestionarele au fost aplicate în 38 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate).
- Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011.
[:]