APRILIE 2016 – EUROVISION

Descarca prezentarea grafica INSCOP

EUROVISION

  • Deși Eurovision este un eveniment muzical de mare anvergură la nivel european, doar un sfert din populația României (25,1%) a urmărit calificările pentru ediția din acest an, care va avea loc în Suedia. În schimb, 69,2% dintre români declară că nu au urmărit selecția națională de anul acesta. 5,7% dintre subiecți nu știu sau nu răspund la această întrebare.
  • Dintre cei care și-au exprimat o preferință pentru artistul care ar trebui să reprezinte România în Suedia, cei mai mulți dintre respondenți l-au nominalizat pe Ovidiu Anton (18,8%). Câștigătorul finalei din România al concursului Eurovision este urmat la mare distanță de Mihai Trăistariu (7%). Urmează  Florena (1,7%), Dream Walkers (1,4%) și Vantotek fet (1,2%).
  • Trebuie remarcat însă că 69,5% dintre respondenți refuză să exprime o opinie privind artistul care ar fi fost cel mai potrivit să reprezinte România în Suedia. Procentul ridicat de români care nu au indicat un concurent favorit nu este surprinzător în contextul în care peste două treimi au declarat că nu au urmărit acest concurs.
  • În privința șanselor lui Ovidiu Anton la concursul Eurovision organizat în Suedia părerile românilor împărţite. 11,2% dintre respondenți consideră că piesa care reprezintă România se va clasa în jumătatea superioară a clasamentului final. 9,2% din populație crede că piesa interpretată de Ovidiu Anton va ocupa un loc în jumătatea inferioară a clasamentului, 7,9% nu cred că melodia va trece de semifinale, în timp ce numai 6,7% cred că aceasta se va clasa pe podium sau chiar va câștiga competiția.
  • Și de această dată însă, majoritatea românilor (65%) preferă să nu se pronunțe cu privire la subiect, foarte probabil pentru că nu au urmărit evenimentul de calificare.

METODOLOGIE

  • Sondajul ”Barometrul INSCOP – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul
  • Sondajul a fost realizat în perioada 21 – 28 martie 2016
  • Volumul eșantionului a fost de 1063 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani
  • Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%
  • Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic
  • Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor
  • Chestionarele au fost aplicate în 39 de județe și Municipiul București, într-un total de 92 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate)
  • Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recensământului populației din 2011
Descarca prezentarea grafica
   
Aparitii media
  • JURNALUL DE CALAFAT: Un studiu sociologic realizat în România şi Mai mult…

  • GAZETA DE SUD: Un studiu sociologic realizat în România şi Mai mult…

  • ADEVĂRUL: Un sondaj realizat de Inscop Research în perioada 12-23 Mai mult…

  • ZIARE.COM: Opinia publica din Romania priveste Rusia cu neincredere. Romanii Mai mult…

  • ADEVĂRUL: Sondajul LARICS, realizat de Inscop Research, arată o populaţie Mai mult…

  • ADEVĂRUL: „Când redactam studiul şi formulam întrebările pe care urma Mai mult…

  • STIRIPESURSE: Românii, în mare parte dezinteresaţi de politică, au încredere Mai mult…

  • ADEVARUL: România ar trebui să se debaraseze de etichete vechi Mai mult…

  • PSNEWS: Profesorul universitar Dan Dungaciu a fost cel mai recent Mai mult…

  • ROMANIA LIBERA: Primul sondaj de opinie derulat simultan în Statele Mai mult…