AUGUST 2013:VIOLENŢA ÎN FAMILIE (I)

Descarca prezentarea grafica INSCOP

  • Sondajul ”Barometrul de opinie publică – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 12  – 21 iulie 2013, pe un eșantion de 1050 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani.Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.

 

VIOLENŢA ÎN FAMILIE

 

  • 43,5% dintre români declară că “de la începutul acestui an (2013), au auzit printre cunoştinţe sau în zona în care locuiesc de situaţii de violenţă în familie”. 44,5% nu au auzit de astfel de cazuri în proximitatea lor anul acesta, în timp ce 12% au ales să nu răspundă. Întrebarea este un indicator victimologic tipic, iar faptul că peste 40% dintre români au auzit de cazuri de violenţă în familie în interiorul reţelelor sociale proprii demonstrează o prezenţă semnificativă a fenomenului.

§  In rândul celor care au declarat că au cunoştinţă de asemenea cazuri, 65,9% au precizat că în cazul despre care au auzit victima era o soţie, 37,9% că victima era un copil, 19,7% un bătrân, 4,4% un soţ.

  • La un alt item, respondenţii au fost solicitaţi să îşi exprime acordul/dezacordul cu o serie de afirmatii care redau stereotipuri şi expresii curente privind fenomenul violenţei domestice. 30,9% dintre subiecţi sunt de acord că “femeile mai sunt bătute şi din vina lor”. 8,1% cred că “bătaia este ruptă din rai”, 6,4% că “un barbat care nu-şi bate femeia nu o iubeşte cu adevărat”, 7,3% sunt de acord cu afirmaţia “femeia este proprietatea bărbatului”.
  • 75,7% dintre români sunt de acord cu ideea că “o femeie bătută poate în orice moment să se despartă de soţul ei”, în timp ce 51,3% cred că violenţa în interiorul familiei este o problemă de interes public.
  • 8,5% dintre români cred că violenţa domestică este întâlnită doar în familiile sărace iar 15,3% că este întâlnită doar la oamenii needucaţi.
  • În general, constatăm că un dezacord semnificativ crescut faţă de stereotipurile care au fost în ultima vreme subiect al campaniilor sociale care vizau conştientizarea şi reducerea fenomenului violenţei domestice. De exemplu, foarte puţini români îşi mai exprimă acordul cu ideea că “bătaia e ruptă din rai” sau că “un bărbat care nu îşi bate femeia nu o iubeşte cu adevărat”. Este evidentă o anumită eficienţă a campaniilor respective la nivel discursiv, efectul privind profunzimea fenomenului fiind încă de discutat şi analizat.

 

 

Descarca prezentarea grafica
   
Aparitii media
  • THE WALL STREET JOURNAL: Government’s resistance to prosecutor’s anticorruption drive Mai mult…

  • BURSA: Sociologul Darie Cristea spune că prezenţa slabă la vot Mai mult…

  • ADEVARUL: Sociologul Darie Cristea spune că prezenţa slabă la vot Mai mult…

  • Dezbatere @FUMN la Craiova: Darie Cristea, directorul general al INSCOP Mai mult…

  • REPLICA: Conform ultimului sondaj de opinie realizat de INSCOP Research, în Mai mult…

  • ZIARE BOTOSANI: Conform ultimului sondaj de opinie realizat de INSCOP Research, Mai mult…

  • REALITATEA DOROHOIANA: Conform ultimului sondaj de opinie realizat de INSCOP Research, Mai mult…

  • GAZETA DAMBOVITEI: Pompieri, Armată, Jandarmerie și DNA sunt instituțiile statului român Mai mult…

  • NEPTUN TV: Potrivit unui sondaj de opinie realizat de INSCOP Research în Mai mult…

  • OBSERVATOR DE CONSTANTA: Conform ultimului sondaj de opinie realizat de INSCOP Mai mult…