MARTIE 2015 – Loteria bonurilor fiscale

[:ro]Descarcă PDF: INSCOP Feb.2015 Loteria bonurilor fiscale

LOTERIA BONURILOR FISCALE

  • 75,9% dintre români au auzit de ordonanţa care permite clientului neachitarea unui produs în absenţa bonului fiscal emis de către comerciant. Notorietatea măsurii este interesantă, cu atât mai mult cu cât probează faptul că publicul se informează dacă percepe că are interesul să o facă. 20,6% nu au auzit de măsura în cauză (nonrăspunsuri 3,5%).
  • 59,3% dintre respondenţi declară că vor folosi prevederile ordonanţei pentru a obţine bonul fiscal de la comercianţi (evident, dacă va fi cazul şi agentul economic ar fi tentat să refuze eliberarea bonului). 29,3% spun că nu vor folosi respectiva măsură pentru a primi bonul fiscal dacă va fi nevoie (11,4% aleg nu ştiu/ nu răspund). Evident, de la ineditul măsurii la „cultura” bonului fiscal este un oarecare decalaj, mulţi români necunoscând  şi importanţa bonului fiscal pentru metabolismul economiei naţionale.
  • 53,2% dintre români afirmă că doar uneori cer bon fiscal la cumpărarea unui produs; 25% cer de fiecare dată bon fiscal, iar 21,1% spun că nu cer niciodată bonul. Răspunsurile trebuie gândite şi în contextul în care în majoritatea magazinelor mari nu este nevoie să fie cerut bon, pentru că el se oferă automat. Practic, doar o parte a publicului se confruntă în mod curent cu situaţia expusă – cei care îşi fac cumpărăturile la magazine mici. Deci problema – şi percepţia ei – nu sunt distribuite omogen în eşantion. În mod cert însă, după cum arăta şi indicatorul anterior, românii încă nu au bine instituită cultura „bonului fiscal”.

METODOLOGIE

  • ”Barometrul INSCOP – ADEVĂRUL despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Adevărul
  • Sondajul a fost realizat în perioada 5-10 februarie 2015
  • Volumul eșantionului a fost de 1065 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani
  • Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%
  • Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic
  • Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor
  • Chestionarele au fost aplicate în 40 de județe și Municipiul București, într-un total de 79 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate)
  • Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

Descarcă PDF: INSCOP Feb.2015 Loteria bonurilor fiscale[:en]LOTERIA BONURILOR FISCALE

  • 75,9% dintre români au auzit de ordonanţa care permite clientului neachitarea unui produs în absenţa bonului fiscal emis de către comerciant. Notorietatea măsurii este interesantă, cu atât mai mult cu cât probează faptul că publicul se informează dacă percepe că are interesul să o facă. 20,6% nu au auzit de măsura în cauză (nonrăspunsuri 3,5%).
  • 59,3% dintre respondenţi declară că vor folosi prevederile ordonanţei pentru a obţine bonul fiscal de la comercianţi (evident, dacă va fi cazul şi agentul economic ar fi tentat să refuze eliberarea bonului). 29,3% spun că nu vor folosi respectiva măsură pentru a primi bonul fiscal dacă va fi nevoie (11,4% aleg nu ştiu/ nu răspund). Evident, de la ineditul măsurii la „cultura” bonului fiscal este un oarecare decalaj, mulţi români necunoscând  şi importanţa bonului fiscal pentru metabolismul economiei naţionale.
  • 53,2% dintre români afirmă că doar uneori cer bon fiscal la cumpărarea unui produs; 25% cer de fiecare dată bon fiscal, iar 21,1% spun că nu cer niciodată bonul. Răspunsurile trebuie gândite şi în contextul în care în majoritatea magazinelor mari nu este nevoie să fie cerut bon, pentru că el se oferă automat. Practic, doar o parte a publicului se confruntă în mod curent cu situaţia expusă – cei care îşi fac cumpărăturile la magazine mici. Deci problema – şi percepţia ei – nu sunt distribuite omogen în eşantion. În mod cert însă, după cum arăta şi indicatorul anterior, românii încă nu au bine instituită cultura „bonului fiscal”.

METODOLOGIE

  • ”Barometrul INSCOP – ADEVĂRUL despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Adevărul
  • Sondajul a fost realizat în perioada 5-10 februarie 2015
  • Volumul eșantionului a fost de 1065 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani
  • Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%
  • Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic
  • Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor
  • Chestionarele au fost aplicate în 40 de județe și Municipiul București, într-un total de 79 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate)
  • Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

[:]

MARTIE 2015 – Loteria bonurilor fiscale
Scroll to top