MARTIE 2014 – TANDEMURI PRESEDINTE – PREMIER

[:ro]Descarcă PDF: INSCOP martie.2014. TANDEMURI

TANDEMURI PREȘEDINTE-PREMIER

  • În sondajul din această lună am testat părerea românilor cu privire la o serie de formule de tandem președinte-premier posibile sau pur ipotetice, cu rol de testare comparativă. Părerile românilor nu echivalează cu intenția de vot, fiind o reflectare parțială a încrederii combinate în doi lideri politici, completată însă și de alte variabile de evaluare.
  • În ordinea părerilor bune exprimate față de fiecare tadem, opiniile românilor sunt următoarele:
    • Tandemul Victor Ponta, președinte – Klaus Iohannis, prim-ministru (31% au o părere bună)
    • Tandemul Crin Antonescu, președinte – Klaus Iohannis, prim-ministru (22,7% au o părere bună)
    • Tandemul Victor Ponta, președinte – George Maior, prim-ministru (21,5% au o părere bună)
    • Tandemul Călin Popescu Tăriceanu, președinte – Victor Ponta, prim-ministru (20,9% au o părere bună)
    • Tandemul Klaus Iohannis, președinte – Traian Băsescu, prim-ministru (16,9% au o părere bună)
    • Tandemul Crin Antonescu, președinte – Victor Ponta, prim-ministru (16,5% au o părere bună)
    • Victor Ponta, președinte – Liviu Dragnea, prim-ministru (16,2% au o părere bună)
    • Mihai Răzvan Ungureanu, președinte – Victor Ponta, prim-ministru (13% au o părere bună)
    • Emil Boc, președinte – Mihai Răzvan Ungureanu, prim-ministru (12,3% au o părere bună)
    • Crin Antonescu, președinte – Traian Băsescu, prim-ministru (8,7% au o părere bună)
    • Remus Ștefureac, director INSCOP: ”Evaluarea de către populație a unui tadem președinte-premier nu reproduce mecanic nivelul de încredere în unul sau altul dintre partenerii tandemului. După cum o arată și datele, părerea mai bună sau mai puțin bună exprimată de respondenți în legătură cu tandemurile testate reflectă atât încrederea, cât și credibilitatea funcționării unei asemenea realții de parteneriat, dublată probabil și de competența sau încrederea că respectivii pot îndeplini funcția publică asociată”.

 

  • Sondajul ”Barometrul – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 27 februarie – 4 martie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic . Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Chestionarele au fost aplicate în 36 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate). Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

 

  • Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este un proiect de cercetare sociologică periodică a opiniilor românilor cu privire la principalele aspecte ale vieţii politice, economice, sociale şi culturale. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este o iniţiativă a cotidianului “Adevărul” realizată cu sprijinul INSCOP Research. Procesul de elaborare a legilor, circuitul de formulare şi adoptare a politicilor publice, mecanismele de luare a deciziilor sunt insuficient bazate pe agenda publică aşa cum se regăseşte ea la nivelul opţiunilor populaţiei. Acest lucru riscă să provoace probleme funcţionale grave ale sistemului politic românesc şi un deficit de legitimitate îngrijorător  pentru regimul democratic.  Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” îşi propune să aducă în spaţiul public, într-o formulă complexă şi sistematică, opiniile populaţiei cu privire la principalele probleme de pe agenda publică reală pentru a stimula o conectare cât mai bună între aşteptările populaţiei şi rezultatele procesului decizional derulat de autorităţile publice. Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” are 4 direcţii mari de cercetare (Politica interna si internationala, Economie si mediu de afaceri, Social – sanatate, educatie, protectie sociala, Viaţă şi Societate) operaţionalizate printr-un set de indicatori stabili pentru a măsura tendinţe relevante şi un set variabil pentru a identificaopinii pe teme foarte specifice.

Descarcă PDF: INSCOP martie.2014. TANDEMURI[:en]TANDEMURI PREȘEDINTE-PREMIER

  • În sondajul din această lună am testat părerea românilor cu privire la o serie de formule de tandem președinte-premier posibile sau pur ipotetice, cu rol de testare comparativă. Părerile românilor nu echivalează cu intenția de vot, fiind o reflectare parțială a încrederii combinate în doi lideri politici, completată însă și de alte variabile de evaluare.
  • În ordinea părerilor bune exprimate față de fiecare tadem, opiniile românilor sunt următoarele:
    • Tandemul Victor Ponta, președinte – Klaus Iohannis, prim-ministru (31% au o părere bună)
    • Tandemul Crin Antonescu, președinte – Klaus Iohannis, prim-ministru (22,7% au o părere bună)
    • Tandemul Victor Ponta, președinte – George Maior, prim-ministru (21,5% au o părere bună)
    • Tandemul Călin Popescu Tăriceanu, președinte – Victor Ponta, prim-ministru (20,9% au o părere bună)
    • Tandemul Klaus Iohannis, președinte – Traian Băsescu, prim-ministru (16,9% au o părere bună)
    • Tandemul Crin Antonescu, președinte – Victor Ponta, prim-ministru (16,5% au o părere bună)
    • Victor Ponta, președinte – Liviu Dragnea, prim-ministru (16,2% au o părere bună)
    • Mihai Răzvan Ungureanu, președinte – Victor Ponta, prim-ministru (13% au o părere bună)
    • Emil Boc, președinte – Mihai Răzvan Ungureanu, prim-ministru (12,3% au o părere bună)
    • Crin Antonescu, președinte – Traian Băsescu, prim-ministru (8,7% au o părere bună)
    • Remus Ștefureac, director INSCOP: ”Evaluarea de către populație a unui tadem președinte-premier nu reproduce mecanic nivelul de încredere în unul sau altul dintre partenerii tandemului. După cum o arată și datele, părerea mai bună sau mai puțin bună exprimată de respondenți în legătură cu tandemurile testate reflectă atât încrederea, cât și credibilitatea funcționării unei asemenea realții de parteneriat, dublată probabil și de competența sau încrederea că respectivii pot îndeplini funcția publică asociată”.

 

  • Sondajul ”Barometrul – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 27 februarie – 4 martie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic . Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Chestionarele au fost aplicate în 36 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate). Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

 

  • Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este un proiect de cercetare sociologică periodică a opiniilor românilor cu privire la principalele aspecte ale vieţii politice, economice, sociale şi culturale. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este o iniţiativă a cotidianului “Adevărul” realizată cu sprijinul INSCOP Research. Procesul de elaborare a legilor, circuitul de formulare şi adoptare a politicilor publice, mecanismele de luare a deciziilor sunt insuficient bazate pe agenda publică aşa cum se regăseşte ea la nivelul opţiunilor populaţiei. Acest lucru riscă să provoace probleme funcţionale grave ale sistemului politic românesc şi un deficit de legitimitate îngrijorător  pentru regimul democratic.  Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” îşi propune să aducă în spaţiul public, într-o formulă complexă şi sistematică, opiniile populaţiei cu privire la principalele probleme de pe agenda publică reală pentru a stimula o conectare cât mai bună între aşteptările populaţiei şi rezultatele procesului decizional derulat de autorităţile publice. Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” are 4 direcţii mari de cercetare (Politica interna si internationala, Economie si mediu de afaceri, Social – sanatate, educatie, protectie sociala, Viaţă şi Societate) operaţionalizate printr-un set de indicatori stabili pentru a măsura tendinţe relevante şi un set variabil pentru a identificaopinii pe teme foarte specifice.

[:]

MARTIE 2014 – TANDEMURI PRESEDINTE – PREMIER
Scroll to top