[:ro]Descarcă PDF: INSCOP mar.2014. EUROPARLAMENTARE

PREZENȚA LA ALEGERI

  • La întrebarea ”Intenționați să vă prezentați la alegerile europarlamentare care vor fi organizate pe 25 mai 2014?”, 33,3% declară că sigur se vor prezenta la alegeri, în timp ce 28,1% afirmă că probabil se vor prezenta. 7,6% spun că probabil nu se vor prezenta, în timp ce 9,5% declară că sigur nu se vor prezenta. 19,1% încă nu s-au hotărât, iar 2,4% nu știu sau nu răspund la această întrebare.
  • Remus Ștefureac, director INSCOP: ”Având în vedere experiențele anterioare privind prezența la scrutinul europarlamentar, indicatorul care ar trebui luat în considerare pentru o estimare corectă a prezenței la vot este opțiunea de răspuns cu siguranță DA.Judecând după datele pe care le avem acum, cu trei luni înainte de alegeri, este de așteptat ca maxim o treime dintre alegătorii înscriși pe liste să se prezinte la vot. Evenimentele care se vor produce până la momentul alegerilor și intensitatea dezbaterii electorale, probabil mai mare decât în 2009, vor fi variabile importante care vor influența participarea electorală pe 25 mai.”

VOT ALEGERI EUROPENE

  • Intenția de vot pentru alegerile europene a luat în calcul Uniunea Social Democrată formată din PSD, UNPR și PC, în condițiile în care perioada de culegere a datelor s-a întins pe perioada 27 februarie – 4 martie, iar Biroul Electoral Central a anunțat decizia privind respingerea înregistrării USD pe data de 3 martie.
  • Alianta dintre PSD+UNPR+PC măsurată prin indicativul ”Uniunea Social Democrată formată din PSD, UNPR și PC” ar câștiga alegerile europarlamentare cu 40,4% din voturi  (37,1% în ianuarie), urmată de Partidul Național Liberal cu 17,6% (20,1% în ianuarie) și PDL cu 13,7% (17,5%) în ianuarie.
  • Pe locul 4 în clasamentul opțiunilor de vot se situează Partidul Mișcarea Populară (9,1%), urmat Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (5,1%), de Forța Civică (4,7%), Partidul Poporului Dan Diaconescu (4,1%), Partidul România Mare (2,7%), Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat (1,7%), alt partid (0,9%).
  • Remus Ștefureac, director INSCOP: ”PNL pare a pierde cel mai mult de pe urma rupturii USL, în timp ce PDL pierde puncte importante comparativ cu măsurătoarea din ianuarie în contextul oficializării Partidului Mișcarea Populară, a plecării dinspre PDL înspre PMP a unor lideri cu notorietate. Mișcarea Populară crește pe fondul disputelor prelungite care au dus la ruptura USL, a acțiunilor publice ale președintelui Traian Băsescu de asociere cu noua formațiune, precum și a intrării în partid a unor nume care au crescut notorietatea partidului. Este posibil ca susținerea electorală pentru PSD-UNPR-PC să fie influențată de dispariția acronimului USD”.

COMISARUL EUROPEAN

  • În urma alegerilor europene, Parlamentul European va valida o nouă Comisie Europeană, context în care România va trebui să nominalizeze o persoană pentru poziția de comisar european.
  • În opinia românilor, cea mai potrivită personalitate pentru a ocupa funcția de comisar european, dintre numele cuprinse în întrebarea cu listă închisă, este Mircea Geoană care adună 23,9% dintre opțiuni. 11,5% dintre români îl preferă pe Titus Corlățean, în timp ce 9,9% ar prefera-o pentru această poziție pe Monica Macovei. Actualul comisar european propus de România, Dacian Cioloș, este preferat de 9,3% dintre români, în timp ce pe Rovana Plumb o preferă 2,8% dintre respondenți. 1,2% aleg opțiunea ”altcineva”.
  • Un număr foarte mare dintre respondenți (21,7%) declară că niciunul dintre cei menționați nu ar fi potrivit pentru funcția de comisar european, în timp ce 19,7% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

 

 

  • Sondajul ”Barometrul – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 27 februarie – 4 martie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic . Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Chestionarele au fost aplicate în 36 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate). Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

 

  • Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este un proiect de cercetare sociologică periodică a opiniilor românilor cu privire la principalele aspecte ale vieţii politice, economice, sociale şi culturale. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este o iniţiativă a cotidianului “Adevărul” realizată cu sprijinul INSCOP Research. Procesul de elaborare a legilor, circuitul de formulare şi adoptare a politicilor publice, mecanismele de luare a deciziilor sunt insuficient bazate pe agenda publică aşa cum se regăseşte ea la nivelul opţiunilor populaţiei. Acest lucru riscă să provoace probleme funcţionale grave ale sistemului politic românesc şi un deficit de legitimitate îngrijorător  pentru regimul democratic.  Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” îşi propune să aducă în spaţiul public, într-o formulă complexă şi sistematică, opiniile populaţiei cu privire la principalele probleme de pe agenda publică reală pentru a stimula o conectare cât mai bună între aşteptările populaţiei şi rezultatele procesului decizional derulat de autorităţile publice. Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” are 4 direcţii mari de cercetare (Politica interna si internationala, Economie si mediu de afaceri, Social – sanatate, educatie, protectie sociala, Viaţă şi Societate) operaţionalizate printr-un set de indicatori stabili pentru a măsura tendinţe relevante şi un set variabil pentru a identificaopinii pe teme foarte specifice.

Descarcă PDF: INSCOP mar.2014. EUROPARLAMENTARE[:en]PREZENȚA LA ALEGERI

  • La întrebarea ”Intenționați să vă prezentați la alegerile europarlamentare care vor fi organizate pe 25 mai 2014?”, 33,3% declară că sigur se vor prezenta la alegeri, în timp ce 28,1% afirmă că probabil se vor prezenta. 7,6% spun că probabil nu se vor prezenta, în timp ce 9,5% declară că sigur nu se vor prezenta. 19,1% încă nu s-au hotărât, iar 2,4% nu știu sau nu răspund la această întrebare.
  • Remus Ștefureac, director INSCOP: ”Având în vedere experiențele anterioare privind prezența la scrutinul europarlamentar, indicatorul care ar trebui luat în considerare pentru o estimare corectă a prezenței la vot este opțiunea de răspuns cu siguranță DA.Judecând după datele pe care le avem acum, cu trei luni înainte de alegeri, este de așteptat ca maxim o treime dintre alegătorii înscriși pe liste să se prezinte la vot. Evenimentele care se vor produce până la momentul alegerilor și intensitatea dezbaterii electorale, probabil mai mare decât în 2009, vor fi variabile importante care vor influența participarea electorală pe 25 mai.”

VOT ALEGERI EUROPENE

  • Intenția de vot pentru alegerile europene a luat în calcul Uniunea Social Democrată formată din PSD, UNPR și PC, în condițiile în care perioada de culegere a datelor s-a întins pe perioada 27 februarie – 4 martie, iar Biroul Electoral Central a anunțat decizia privind respingerea înregistrării USD pe data de 3 martie.
  • Alianta dintre PSD+UNPR+PC măsurată prin indicativul ”Uniunea Social Democrată formată din PSD, UNPR și PC” ar câștiga alegerile europarlamentare cu 40,4% din voturi  (37,1% în ianuarie), urmată de Partidul Național Liberal cu 17,6% (20,1% în ianuarie) și PDL cu 13,7% (17,5%) în ianuarie.
  • Pe locul 4 în clasamentul opțiunilor de vot se situează Partidul Mișcarea Populară (9,1%), urmat Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (5,1%), de Forța Civică (4,7%), Partidul Poporului Dan Diaconescu (4,1%), Partidul România Mare (2,7%), Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat (1,7%), alt partid (0,9%).
  • Remus Ștefureac, director INSCOP: ”PNL pare a pierde cel mai mult de pe urma rupturii USL, în timp ce PDL pierde puncte importante comparativ cu măsurătoarea din ianuarie în contextul oficializării Partidului Mișcarea Populară, a plecării dinspre PDL înspre PMP a unor lideri cu notorietate. Mișcarea Populară crește pe fondul disputelor prelungite care au dus la ruptura USL, a acțiunilor publice ale președintelui Traian Băsescu de asociere cu noua formațiune, precum și a intrării în partid a unor nume care au crescut notorietatea partidului. Este posibil ca susținerea electorală pentru PSD-UNPR-PC să fie influențată de dispariția acronimului USD”.

COMISARUL EUROPEAN

  • În urma alegerilor europene, Parlamentul European va valida o nouă Comisie Europeană, context în care România va trebui să nominalizeze o persoană pentru poziția de comisar european.
  • În opinia românilor, cea mai potrivită personalitate pentru a ocupa funcția de comisar european, dintre numele cuprinse în întrebarea cu listă închisă, este Mircea Geoană care adună 23,9% dintre opțiuni. 11,5% dintre români îl preferă pe Titus Corlățean, în timp ce 9,9% ar prefera-o pentru această poziție pe Monica Macovei. Actualul comisar european propus de România, Dacian Cioloș, este preferat de 9,3% dintre români, în timp ce pe Rovana Plumb o preferă 2,8% dintre respondenți. 1,2% aleg opțiunea ”altcineva”.
  • Un număr foarte mare dintre respondenți (21,7%) declară că niciunul dintre cei menționați nu ar fi potrivit pentru funcția de comisar european, în timp ce 19,7% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

 

 

  • Sondajul ”Barometrul – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 27 februarie – 4 martie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic . Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Chestionarele au fost aplicate în 36 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate). Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

 

  • Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este un proiect de cercetare sociologică periodică a opiniilor românilor cu privire la principalele aspecte ale vieţii politice, economice, sociale şi culturale. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este o iniţiativă a cotidianului “Adevărul” realizată cu sprijinul INSCOP Research. Procesul de elaborare a legilor, circuitul de formulare şi adoptare a politicilor publice, mecanismele de luare a deciziilor sunt insuficient bazate pe agenda publică aşa cum se regăseşte ea la nivelul opţiunilor populaţiei. Acest lucru riscă să provoace probleme funcţionale grave ale sistemului politic românesc şi un deficit de legitimitate îngrijorător  pentru regimul democratic.  Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” îşi propune să aducă în spaţiul public, într-o formulă complexă şi sistematică, opiniile populaţiei cu privire la principalele probleme de pe agenda publică reală pentru a stimula o conectare cât mai bună între aşteptările populaţiei şi rezultatele procesului decizional derulat de autorităţile publice. Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” are 4 direcţii mari de cercetare (Politica interna si internationala, Economie si mediu de afaceri, Social – sanatate, educatie, protectie sociala, Viaţă şi Societate) operaţionalizate printr-un set de indicatori stabili pentru a măsura tendinţe relevante şi un set variabil pentru a identificaopinii pe teme foarte specifice.

[:]