MARTIE 2014 – 8 MARTIE

[:ro]Descarcă PDF: INSCOP feb2014 – 8 Martie

8 MARTIE
• Obiceiul de a oferi flori sau cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie este larg întâlnit confirmând faptul că această zi rămâne una dintre cele mai populare sărbători laice pentru români.
• 72,7% dintre români obișnuiesc să ofere flori sau cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie, în timp ce 25,5% declară că nu oferă flori de 8 martie. 1,8% nu știu sau nu răspund la această întrebare.
• După cum era de așteptat, bărbații oferă, de 8 Martie, într-o proporție mai mare flori decât femeile. 75,6% dintre bărbați obișnuiesc să ofere flori de 8 Martie în timp ce un procent aproape la fel de mare – 69,8% dintre femei – oferă flori sau cadouri de 8 Martie. Cel mai probabil este vorba despre flori sau cadouri oferite în special mamelor, bunicilor, dar și colegelor sau prietenelor.
• Tinerii de 18-34 de ani sunt cei mai darnici din acest punct de vedere, aproape 80% declarând că oferă flori sau cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie. Persoanele vârstnice (65 de ani și peste) oferă flori sau cadouri într-o proporție mai mică decât media şi semnificativ mai mică decât tinerii (59,1% dintre vârstinici declară că oferă flori sau cadouri de 8 Martie).
• Persoanele cu studii superioare oferă flori sau cadouri într-o proporție mai mare (82,3%) decât persoanele cu studii primare (60,9%). Explicația este dublă, fiind legată atât de educație, cât și de nivelul veniturilor în condițiile în care persoanele cu studii superioare au venituri mai mari decât cele cu studii primare.
• Locuitorii orașelor oferă flori sau cadouri de 8 Martie într-o proporție mai mare (76,4%) decât locuitorii din mediul rural (68,1%).
• În fine, locuitorii din sudul țării (Muntenia, Oltenia, Dobrogea) sunt cei mai generoși în a oferi flori și cadouri de 8 Martie (77%), urmați de locuitorii din Banat-Crișana-Maramureș (75,9%), locuitorii din Moldova-Bucovina (71,9%) și Transilvania (61,5%).
• La întrebarea ”Ce părere aveţi despre ideea sărbătoririi unei zile a bărbatului după modelul Zilei internaționale a femeii (8 Martie)?”, 54% dintre români spun că este o idee bună, în timp ce 33,7% spun că este o idee proastă. 12,3% dintre români nu știu sau nu răspund la această întrebare.
• Evident, bărbații sunt susținători mai entuziaști ai acestei idei (60,3% dintre bărbați consideră că este o idee bună), în timp ce doar 47,9% dintre femei cred că inființarea unei zile a bărbatului este o idee bună. Cu toate acestea, ponderea femeilor care sunt de acord cu sărbătorirea zilei bărbatului este mai mare (47,9%) decât ponderea femeilor care nu sunt de acord cu această idee (38,1%).
• Tinerii de 18-34 de ani manifestă cea mai mare deschidere față de ideea sărbătoririi zilei bărbatului (65,6% dintre tineri cred că este o idee bună). Jumătate dintre persoanele cu vârsata între 35 și 64 susțin ideea, în timp ce 44,7% dintre vârstnici de peste 65 de ani susțin această idee.

• Sondajul ”Barometrul – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 27 februarie – 4 martie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic . Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Chestionarele au fost aplicate în 36 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate). Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

• Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este un proiect de cercetare sociologică periodică a opiniilor românilor cu privire la principalele aspecte ale vieţii politice, economice, sociale şi culturale. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este o iniţiativă a cotidianului “Adevărul” realizată cu sprijinul INSCOP Research. Procesul de elaborare a legilor, circuitul de formulare şi adoptare a politicilor publice, mecanismele de luare a deciziilor sunt insuficient bazate pe agenda publică aşa cum se regăseşte ea la nivelul opţiunilor populaţiei. Acest lucru riscă să provoace probleme funcţionale grave ale sistemului politic românesc şi un deficit de legitimitate îngrijorător pentru regimul democratic. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” îşi propune să aducă în spaţiul public, într-o formulă complexă şi sistematică, opiniile populaţiei cu privire la principalele probleme de pe agenda publică reală pentru a stimula o conectare cât mai bună între aşteptările populaţiei şi rezultatele procesului decizional derulat de autorităţile publice. Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” are 4 direcţii mari de cercetare (Politica interna si internationala, Economie si mediu de afaceri, Social – sanatate, educatie, protectie sociala, Viaţă şi Societate) operaţionalizate printr-un set de indicatori stabili pentru a măsura tendinţe relevante şi un set variabil pentru a identificaopinii pe teme foarte specifice.

Descarcă PDF: INSCOP feb2014 – 8 Martie[:en]

8 MARTIE
• Obiceiul de a oferi flori sau cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie este larg întâlnit confirmând faptul că această zi rămâne una dintre cele mai populare sărbători laice pentru români.
• 72,7% dintre români obișnuiesc să ofere flori sau cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie, în timp ce 25,5% declară că nu oferă flori de 8 martie. 1,8% nu știu sau nu răspund la această întrebare.
• După cum era de așteptat, bărbații oferă, de 8 Martie, într-o proporție mai mare flori decât femeile. 75,6% dintre bărbați obișnuiesc să ofere flori de 8 Martie în timp ce un procent aproape la fel de mare – 69,8% dintre femei – oferă flori sau cadouri de 8 Martie. Cel mai probabil este vorba despre flori sau cadouri oferite în special mamelor, bunicilor, dar și colegelor sau prietenelor.
• Tinerii de 18-34 de ani sunt cei mai darnici din acest punct de vedere, aproape 80% declarând că oferă flori sau cadouri cu ocazia zilei de 8 Martie. Persoanele vârstnice (65 de ani și peste) oferă flori sau cadouri într-o proporție mai mică decât media şi semnificativ mai mică decât tinerii (59,1% dintre vârstinici declară că oferă flori sau cadouri de 8 Martie).
• Persoanele cu studii superioare oferă flori sau cadouri într-o proporție mai mare (82,3%) decât persoanele cu studii primare (60,9%). Explicația este dublă, fiind legată atât de educație, cât și de nivelul veniturilor în condițiile în care persoanele cu studii superioare au venituri mai mari decât cele cu studii primare.
• Locuitorii orașelor oferă flori sau cadouri de 8 Martie într-o proporție mai mare (76,4%) decât locuitorii din mediul rural (68,1%).
• În fine, locuitorii din sudul țării (Muntenia, Oltenia, Dobrogea) sunt cei mai generoși în a oferi flori și cadouri de 8 Martie (77%), urmați de locuitorii din Banat-Crișana-Maramureș (75,9%), locuitorii din Moldova-Bucovina (71,9%) și Transilvania (61,5%).
• La întrebarea ”Ce părere aveţi despre ideea sărbătoririi unei zile a bărbatului după modelul Zilei internaționale a femeii (8 Martie)?”, 54% dintre români spun că este o idee bună, în timp ce 33,7% spun că este o idee proastă. 12,3% dintre români nu știu sau nu răspund la această întrebare.
• Evident, bărbații sunt susținători mai entuziaști ai acestei idei (60,3% dintre bărbați consideră că este o idee bună), în timp ce doar 47,9% dintre femei cred că inființarea unei zile a bărbatului este o idee bună. Cu toate acestea, ponderea femeilor care sunt de acord cu sărbătorirea zilei bărbatului este mai mare (47,9%) decât ponderea femeilor care nu sunt de acord cu această idee (38,1%).
• Tinerii de 18-34 de ani manifestă cea mai mare deschidere față de ideea sărbătoririi zilei bărbatului (65,6% dintre tineri cred că este o idee bună). Jumătate dintre persoanele cu vârsata între 35 și 64 susțin ideea, în timp ce 44,7% dintre vârstnici de peste 65 de ani susțin această idee.

• Sondajul ”Barometrul – Adevărul despre România” a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul. Sondajul a fost realizat în perioada 27 februarie – 4 martie 2014. Volumul eșantionului a fost de 1055 persoane și este reprezentativ pentru populația României de 18 ani și peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%. Tipul eșantionului: multi-stratificat, probabilistic . Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. Chestionarele au fost aplicate în 36 de județe și Municipiul București, într-un total de 75 de localități (orașe mari, orașe medii, orașe mici, comune, sate). Eșantionul a fost validat pe baza datelor oficiale ale Recesământului populației din 2011

• Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este un proiect de cercetare sociologică periodică a opiniilor românilor cu privire la principalele aspecte ale vieţii politice, economice, sociale şi culturale. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” este o iniţiativă a cotidianului “Adevărul” realizată cu sprijinul INSCOP Research. Procesul de elaborare a legilor, circuitul de formulare şi adoptare a politicilor publice, mecanismele de luare a deciziilor sunt insuficient bazate pe agenda publică aşa cum se regăseşte ea la nivelul opţiunilor populaţiei. Acest lucru riscă să provoace probleme funcţionale grave ale sistemului politic românesc şi un deficit de legitimitate îngrijorător pentru regimul democratic. Proiectul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” îşi propune să aducă în spaţiul public, într-o formulă complexă şi sistematică, opiniile populaţiei cu privire la principalele probleme de pe agenda publică reală pentru a stimula o conectare cât mai bună între aşteptările populaţiei şi rezultatele procesului decizional derulat de autorităţile publice. Barometrul “ADEVĂRUL DESPRE ROMÂNIA” are 4 direcţii mari de cercetare (Politica interna si internationala, Economie si mediu de afaceri, Social – sanatate, educatie, protectie sociala, Viaţă şi Societate) operaţionalizate printr-un set de indicatori stabili pentru a măsura tendinţe relevante şi un set variabil pentru a identificaopinii pe teme foarte specifice.

[:]

MARTIE 2014 – 8 MARTIE
Scroll to top